• 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Og?lny chat
#1
Heart 
Czesc,



W tym og?lnym czacie mozemy porozmawiac o wszystkim co sie dzieje ostatnio na scenie Open.MP czy tez SA-MP.?

Po co tu jestesmy, co sie wydarzylo w minionych tygodniach i og?lnie porozmawiac.
[Image: widget.png?style=banner2]


  Reply
#2
siema co tam
  Reply
#3
siema co tam



szkoda
  Reply
#4
co tam
  Reply
#5
Sledzicie temat na forum samp i wiecie co sie dzieje?
[Image: widget.png?style=banner2]


  Reply
#6
Tak wiemy a ty wiesz ?
  Reply
#7
Dorwalo mnie 4/11 :) banicja dotarla i do mnie.



https://www.burgershot.gg/showthread.php?tid=41



Postarajmy sie, zeby z tego tematu utworzono oficjalna sekcje Polish/Polski na stronie gl?wnej. Musimy sie troche bardziej udzielac w tym temacie.
[Image: widget.png?style=banner2]


  Reply
#8
Jest nas narazie tylko 4.

Szk?da ze dorwalo i ciebie :/ z jakiego powodu?
  Reply
#9
no tak w sumie to wiem mniej wiecej o co chodzi, lecz m?glbys strescic kr?tko o co poszlo z TommyB i Y_less em?
  Reply
#10
Na temat ban?w mozecie przeczytac tutaj:

https://www.burgershot.gg/showthread.php?tid=41



---



Dorwalo Y_Less'a i Tommy'ego, ale Tommy juz jest odbanowany. Oficjalnie chodzi o to, ze burgershot.gg jest strona poswiecona osobnej aplikacji open.mp o kt?rej wspominal juz Y_Less. Dlatego Y_Less dostal wyjazd z SA-MP'a, twardo bany sie posypaly dla os?b, kt?re byly najbardziej zaangazowane w tamta aplikacje np. Kar, Southclaws, BigETI czy iAmir. Wystarczy spojrzec na liczbe naszych post?w, daty dolaczenia czy inne statystyki.



Open.mp ma byc to platforma, kt?ra posiada kompatybilnosc wsteczna dot. SA-MP. W skr?cie: z jednej platformy polaczysz sie do wielu gier takich jak np. SA-MP i inne gry. Najwazniejszy aspekt samej nowej platformy/aplikacji polega na tym, ze beda aktualizacje i polaczenie wszystkich ludzi w jednym miejscu, a nie wielu. Mialoby to negatywny wplyw na baze graczy (rozdzielenie wszystkich wszedzie byloby koszmarem).



Aktualizacje dot. r?znych nowych feater?w r?wniez wchodza w gre, wiec wszystko tylko na plus. Musi sie to wszystko jeszcze troszke ustabilizowac.
[Image: widget.png?style=banner2]


  Reply
#11
Panowie bo tak to sie nie wybijemy na strone gl?wna:) Aktywnosci troche!



Zainsteresowani tematem?

https://www.burgershot.gg/showthread.php?tid=32



Moge tez Was zaprosic p?zniej na serwer Discord dot. tego gamemode'u
[Image: widget.png?style=banner2]


  Reply
#12
Siema, ciekawe co z tym open mp wykminia.
  Reply
#13
To co pisalem juz tez na serwerze Discord. Sceptycznie jestem nastawiony co do kompatybilnosci wstecznej.



Przyklad. Jak mozna miec dw?ch klient?w: SA-MP & Open.MP, gdzie SA-MP bedzie w swojej wersji tkwil caly czas w 0.3.7, a my bedziemy korzystac z klienta Open.MP. Gracze beda mogli dolaczac do naszych serwer?w, a Open.MP bedzie posiadal wiecej funkcji niz SA-MP (np. chowanie niekt?rych czesci HUD-u). Jak zachowa sie wtedy gra u osoby, kt?ra polaczyla sie z serwerem z klienta SA-MP'a nie posiadajac takiej mozliwosci, a tylko Open.MP bedzie ja posiadal?



Crash?



Nie wiem jak oni sobie to wyobrazaja. Jestem ciekaw, ale minie troche jeszcze czasu nim cokolwiek sie ruszy.
[Image: widget.png?style=banner2]


  Reply
#14
No, szkoda, ze trzeba bedzie pewnie dlugo poczekac. Cos pisali na discordzie, ze w tym roku ale nie wiem czy to legit. Predzej sie pewnie kalcor obudzi i wyda DLa dw?jke.
  Reply
#15
Aktywnosc nie ma znaczenia ;) Forum Niemcow zostalo odrazu sekcje .. a mialo tylko 5 postow... gosciu napisal wiadomosc prywatna do Y_LESS i odrazu dostali sekcje.
  Reply
#16
(2019-04-16, 07:07 AM)Riddick Wrote: To co pisalem juz tez na serwerze Discord. Sceptycznie jestem nastawiony co do kompatybilnosci wstecznej.



Przyklad. Jak mozna miec dw?ch klient?w: SA-MP & Open.MP, gdzie SA-MP bedzie w swojej wersji tkwil caly czas w 0.3.7, a my bedziemy korzystac z klienta Open.MP. Gracze beda mogli dolaczac do naszych serwer?w, a Open.MP bedzie posiadal wiecej funkcji niz SA-MP (np. chowanie niekt?rych czesci HUD-u). Jak zachowa sie wtedy gra u osoby, kt?ra polaczyla sie z serwerem z klienta SA-MP'a nie posiadajac takiej mozliwosci, a tylko Open.MP bedzie ja posiadal?



Crash?



Nie wiem jak oni sobie to wyobrazaja. Jestem ciekaw, ale minie troche jeszcze czasu nim cokolwiek sie ruszy.



Moga wykorzystac funkcje sprawdzajaca wersje klienta.?(GetPlayerVersion)

Jezeli zwr?cona wersja nie bedzie zawierac np. frazy OpenMP, funkcja nie bedzie robic nic i tyle.
  Reply
#17
(2019-04-16, 04:09 PM)critical Wrote: [...]



Moga wykorzystac funkcje sprawdzajaca wersje klienta.?(GetPlayerVersion)

Jezeli zwr?cona wersja nie bedzie zawierac np. frazy OpenMP, funkcja nie bedzie robic nic i tyle.



To raczej zostawia nam wydaje mi sie. No chyba, ze zajebiscie to rozwiaza internalowo, bez zbednych dodatkowych 'check'?w' dla nas w kodzie.



P.S

Witamy na gl?wnej.
[Image: widget.png?style=banner2]


  Reply
#18
czesc
  Reply
#19
siema polska
  Reply
#20
M?glbys okreslic na jakim etapie tworzenia MP jestescie?
  Reply
#21
No hej, polaczki.
  Reply
#22
Fajnie ze? mamy Polskiego moderatora.
  Reply
#23
Tez mnie ciekawi aktualny etap rozwoju OMP.
  Reply
#24
(2019-04-17, 02:38 PM)Mr.Reus Wrote: M?glbys okreslic na jakim etapie tworzenia MP jestescie?



https://www.open.mp/faq?lang=%F0%9F%87%AC%F0%9F%87%A7





Jezeli chodzi o etap tworzenia to tutaj masz sporo informacji, jak ktos ma problemy z angielskim to raczej dzisiaj bedzie dodana polska wersja z tego co pytalem, bo tlumaczenie juz wrzucilem.
  Reply
#25
(2019-04-16, 07:07 AM)Riddick Wrote: Sceptycznie jestem nastawiony co do kompatybilnosci wstecznej.



Przyklad. Jak mozna miec dw?ch klient?w: SA-MP & Open.MP



Nic nie m?wili o?r?znych klientach. Kompatybilnosc wsteczna jest tylko w serwerze do gamemod?w/plugin?w/script?w itp. Oczywiscie troche ambicyjnie napisali i pewnie chodzi o to:



(2019-04-13, 04:01 PM)Y_Less Wrote: We are making this fully backwards-compatible. ?You could switch your server over to ours, running the same script, and your players wouldn't even notice. ?There are of course plans for new features and improvements over time, but for now the focus is on backwards-compatibility, stability, and bug fixes



(pogrubienie moje)

Pewnie chodzi o to ze gracze sciagna klient, wejda na serwer i bedzie wszystko tak jak na SA-MPie (ale o wiele lepiej zrobione). Raczej nie bedzie support r?znych klient?w:



(2019-04-13, 04:01 PM)Y_Less Wrote: There have been forks, but they had two major problems: 1) They used the stolen code, something we don't(...)



Wiec nie beda kradzionego kodu uzywac,?jesli bedzie support do oficjalnego klienta SA-MP, nie dadza rady udowodnic ze sami reverse-engineeringowali protok?l - I wtedy Kalcor ich zamknie w mgnieniu oka.
  Reply
#26
(2019-04-18, 05:26 PM)gzxmx94 Wrote:
(2019-04-16, 07:07 AM)Riddick Wrote: Sceptycznie jestem nastawiony co do kompatybilnosci wstecznej.



Przyklad. Jak mozna miec dw?ch klient?w: SA-MP & Open.MP



Nic nie m?wili o?r?znych klientach. Kompatybilnosc wsteczna jest tylko w serwerze do gamemod?w/plugin?w/script?w itp. Oczywiscie troche ambicyjnie napisali i pewnie chodzi o to:



[...]



Nie moge sie zgodzic. Na ten moment powstaje odpowiednik back-end'u serwera SA-MP. Jednak wiem, ze osobny klient OMP r?wniez powstanie, dzieki kt?remu bedzie mozna sie laczyc do serwer?w SA-MP i vice-versa.



Dlatego moje podejscie jest inne. Na ten moment, gdyby OMP osiagnal poziom SA-MP w wersji 0.3.DL kompletnie bug-free, stable software, no issues to wtedy mozna m?wic, ze mamy odpowiednik SA-MP i ludzie moga przechodzic bezproblemowo do nas.



(i prawdopodobnie tak sie stanie i przez jakis czas tak bedzie, dop?ki OpenMP nie zgarnie rzeszy ludzi).



Jezeli jednak powstanie kolejna wersja klienta np. OpenMP 0.4 (wymyslam), kt?ra bedzie dodatkowo wspierac nowe funkcje (np. wezmy glupie ukrywanie HUD-u), to bedzie to wymagalo dodatkowych konfiguracji po stronie klienta (na ten moment mozna robic to za pomoca *.asi i zmuszac ludzi do instalacji np. Audio Plugin). Co automatycznie lamie zasade kompatybilnosci wstecznej. No chyba, ze Kalcor udostepni identyczna funkcje u siebie i zn?w jestesmy na tym samym poziomie; nie oszukujac sie, wiemy dobrze, ze na 98% Kalcor nie planuje zadnych aktualizacji, ale z tym to nigdy nie wiadomo.



Dlatego w pewnym momencie OpenMP bedzie musial oddzielic gruba kreska historie SA-MP i kontynuowac prace we wlasnym zakresie i dorzucac aktualizacje, kt?rych nie bylo w "konkurencyjnym" MP od lat. A to sie wydarzy predzej czy p?zniej, p?ki co na pewno rozchodzi sie o spolecznosc, aby jak najwiecej ludzi znalazlo sie tutaj. Zakladam, ze rok czy p?ltora i jakis klient OMP sie pojawi z nowymi funkcjami. P?ki co tylko przygotowania trwaja do server-release only.
[Image: widget.png?style=banner2]


  Reply
#27
(2019-04-19, 11:46 AM)Riddick Wrote: Nie moge sie zgodzic. Na ten moment powstaje odpowiednik back-end'u serwera SA-MP. Jednak wiem, ze osobny klient OMP r?wniez powstanie, dzieki kt?remu bedzie mozna sie laczyc do serwer?w SA-MP i vice-versa.
https://www.open.mp/faq a no zgadza sie, myslalem ze bedzie to osobny mod calkiem izolowany od SA-MPa (jedynie kompatybilnosc script?w/plugin?w).


Oby im sie udalo i Kalcor im tylka nie skopal w sadzie?za "kradziez" kodu sieciowego. Beda obslugiwac oficjalny klient SA-MPa to zycze im powodzenia w udowodnieniu (w sadzie) ze nie ukradli ani nie uzywali kradzionego/nielegalnie uzyskanego kodu obslugujacego funkcje sieciowe.
  Reply
#28
Jakis zast?j jest obecnie czy cos? Ma ktos jakies nowe informacje, ciekawe linki etc? --> Odnosnie open.mp
[Image: BjXc24Z.gif]

Simeone - contact only on discord?

  Reply
#29
Z moich prywatnych rozm?w z Y_ i Amir'em moge powiedziec tylko, ze wszystko idzie do przodu. Wczoraj mielismy post od Y_Less'a kt?ry wspomina o nowym API.



https://www.burgershot.gg/showthread.php?tid=1036



Takze posuwamy sie do przodu wzgledem bazowej wersji serwera, a co do wersji klienta - moge sprzedac informacje, ze tutaj p?ki co pusto:) Kod zr?dlowy paczki serwerowej podoba mi sie jak jest napisany, samo API tez jest przemyslane, a nie napisane "z dupy" jak to robione bylo przez Kye.



Jakies wnioski, podejscie do nowego API? Jakie jest wasze zdanie?
[Image: widget.png?style=banner2]


  Reply
#30
Sa ambitne projekty na scenie SA:MP kt?rym sie przyda pare nowych funkcji a nie moga bo SA:MP po prostu nie pozwala, albo trzeba bardzo mocno sie meczyc.

Jak chodzi o scene RolePlay, z ostatnich miesiecy byl chyba rekord pseudo-serwer?w na bazie skryptu ms-rp jaki kiedykolwiek istnial.
Away
  Reply
#31
siemano
  Reply
#32
eluwina, kazdy dzien sie tutaj tak zaczyna
Away
  Reply
#33
Kielba Bimber i Pierogi.
  Reply
#34
Witam serdecznie :)
  Reply
#35
Siema cebulaki :)
  Reply
#36
Witam :D
  Reply
#37
Siema. Jest szansa ze bedzie mozna pisac w czyms innym niz Pawn i C++? :D
  Reply


Forum Jump: